December 19, 2009

KEPADA ANGIN JUGA : KUMPULAN SAJAK MARSLI N.O

KUMPULAN sajak “Kepada Angin Juga” ini diterbitkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur ada tahun 2008. Kumpulan sajak setebal 138 halaman yang dibahagikan kepada dua bahagian ini memuatkan 119 sajak.

Bahagian pertama, “Kepada Angin Juga” memuatkan 70 sajak. Sajak-sajak di bahagian pertama ini agak pendek dan berkisar di seputar soal kerinduan yang ditempoh penyair dalam kembara peribadinya. Namun begitu, kerinduan yang diucapkan penyair sifatnya lebih berupakan renungan dan mempertanyakan kembali makna rindu, sunyi, rasa terasing dan cinta seorang manusia.

“Buku Sejarah” merupakan judul bagi bahagian kedua kumpulan sajak ini. Berbeza dengan bahagian pertama, sajak-sajak di bahagian ini berbentuk naratif dan agak lebih lebih panjang. Persoalan utama yang dipaparkan penyair adalah seputar soal perdamaian dan secara tidak langsng memprotes sikap kalangan yang sewenangan memperkosa hak asasi sesama manusia.

Pelawat blog ini dan juga pembaca yang lain sila dapatkan kumpulan cerpen ini di kedai-kedia buku yang menjual terbitan Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur atau di pasaran.

Atau boleh juga dipesan langsung ke alamat penulisnya jika ingin mendapatkan tandatangan penulis dengan cara mengirimkan wangpos atas nama RAMLI BIN SELAMAT wang pos RM20 (RM18 harga buku + RM2 ongkos pos) atas nama RAMLI BIN SELAMAT ke alamat surat menyurat penulis. Simpan keratan wangpos untuk tuntutan semula sekiranya kiriman tidak diterima oleh pemesan.

Pesanan boleh juga dilangsungkan dengan memasukkan jumlah RM yang sama ke akaun MAYBANK penulis dengan menghubungi MARSLI N.O lewat email: marslino@yahoo.com

No comments:

Post a Comment